Navigacija

Sveika Neringa, 2023!
Renginiai Rugsėjo 16, 2023
Svarbu
Blogas
Saulius Žukauskas, Dalia Tarnienė ir Kijevo kotletas – pirmokų įspūdžiuose

Šiuo metu pasaulio gyvenimas yra įtemptas dėl jį užgriuvusios pandemijos, tačiau pandemija jaunų moksleivių nesustabdė ir ,,Ąžuolyno“ gimnazijos devintokais šiemet tapo net 150 mokinių. Kaip jie jaučiasi naujoje mokykloje, kas jiems patinka ir nepatinka, ką sužinojo apie save, apie gyvenimą pradėję mokytis čia, kodėl pasirinko būtent šią mokyklą?  Šie klausimai buvo anonimiškai adresuoti visiems pirmokams -  džiaugiamės, jog atsiliepė 76 mokiniai.

Skaityti toliau...

Pirmas anketos klausimas buvo apie klasėje tvyrančią atmosferą. Buvo tikrai įdomu sužinoti, kokia nauja klasė: ar draugiška, ar jiems ji patinka? Didžioji dalis apklaustųjų klasę apibūdino kaip draugišką, linksmą, šaunią, vieningą, jaukią, šiltą. Tačiau buvo ir tokių, kurie klasę mato susiskaldžiusią. Ir tai tikrai liūdina, nes galime suprasti, kad dar ne visi jaučiasi savo klasėje išgirsti, priimti. Gal tai bus tik pirmasis toks įspūdis...

Labai svarbu buvo sužinoti, ir  kokie trys dalykai mokiniams labiausiai krito į akis, atėjus į naują mokyklą, nes būtent tie trys dalykai sudarė jų pirmąją nuomonę apie ją. Ir beveik visi mokiniai atsakė, kad jiems į akis labiausiai krito didelis mokymosi krūvis, geri bendraklasiai, jauki klasės atmosfera. Išgirsti tokius šiltus ir gerus atsiliepimus buvo išties malonu. O didelis mokymosi krūvis, manau, tik mus labiau užgrūdins, padės vėliau pasiekti užsibrėžtų svajonių ir troškimų. Kiti maloniai buvo nustebinti didelėmis mokyklos patalpomis, ypač valgykla, skaniu maistu, paveikslais ant sienų, stalo teniso stalu, stadionu, žaliuojančia giraite, mokyklos kiemu, mokytojais, ypač istorijos mokytoja, gražiais žmonėmis. Kai kuriems kėlė nuostabą tai, kad mokykloje nėra patyčių, visi yra draugiški, daug  dėstančių vyrų mokytojų, jauki aplinka, įdomios pamokos, organizuota parlamento veikla.

Visi sutiksite, jog labai svarbus žmogus mokykloje – mokytojas. Būtų smalsu išgirsti, o ką mokiniai galvoja apie „Ąžuolyno“ mokytojus, kokia mokinių nuomonė apie juos. Iš apklausos galiu teigti, kad mokiniai mokytojus vertina įvairiai. Didesniajai apklaustų mokinių daliai naujieji mokytojai patinka, nes juos apibūdino kaip geranoriškus, kultūringus, supratingus, draugiškus, malonius. Anketos buvo minimi kaip puikūs dalykų mokytojai – istorijos, fizikos, rusų, geografijos, lietuvių, anglų. Bet anketose buvo paminėta ir kitokia nuomonė: mokytojai apibūdinti kaip neempatiški, pikti, griežti. Reikia tikėtis, kad mokinių nuomonė apie mokytojus laikui bėgant pasikeis...

Paklausus, kokie buvo trys nauji dalykai, kuriuos mokiniai sužinojo, įstoję į gimnaziją, dažniausiai buvo minimi šie: kad reikia netinginiauti, labiau planuoti savo laiką, pasitikėti savimi labiau. Kitiems pasirodė, kad dabar reiks daugiau mokytis savarankiškai tam, kad pasiektų savo tikslų. Daug namų darbų ir atsiskaitomųjų darbų. Kiti sužinojo, kaip teisingai maitintis, kad susirasti draugų, nėra taip sunku, kad gyvenimas nėra lengvas, „gyvenimas sunkus, mokslas gimnazijoje žymiai sunkesnis, ateitis nepriklauso nuo pažymių“, kad „norint daug pasiekti reikia įdėti labai daug pastangų ir visada reikia užpildyti spragas, nes kitaip neis judėti tolyn.“ Treti labiau pradėjo vertinti laiką po mokyklos, kitaip jį dėliotis. Štai dar keletas dalykų, ką apie savo gyvenimą sužinojo nauji gimnazistai: „kad mokausi dėl savęs, o ne dėl kitų, pažymiai nėra svarbiausias dalykas, mokytis bus sunku“, „reikia planuoti laiką, labiau stengtis“, „pradėjau mokintis mokytis“, „sužinojau, kad nereikia savo savivertės lyginti su gautais pažymiais. Sužinojau, koks svarbus yra laiko planavimas ir jog dauguma mokytojų yra geranoriški ir galės padėti viskuo, kuo tik sugebės“, „geriau mokytis iš savo klaidų, nei liūdėti, kad gavau blogą pažymį“. Anketose išgirdome ir nuostabos: „Net tam, kad gautų ketvertą, reikia daug mokytis.“ Reikia pridurti, kad dalis gimnazistų tikrai yra sąmoningi ir jie pripažįsta, jog „pažymiai nėra svarbiausia mokymosi dalis.“ Vadinasi, jie  - teisingame gyvenimo kelyje.

Kaip devintokai apibendrintai apibūdinto savo pirmąjį mėnesį naujuose namuose? Mano pačios nuomone, pirmasis mėnuo mokykloje pralėkė nepastebimai, bet kartu ir įsimintinai, nes būtent per pirmąjį mėnesį aš susiradau draugų ir susipažinau su savo naująja klase. Pirmąjį mėnesį įvertinčiau labai gerai. O kaipgi kiti pirmokai įvertino pirmąjį mėnesį? Ogi net  69% mokinių pirmąjį mėnesį įvertino taip pat teigiamai (beveik 8% puikiai, 19% labai gerai, 42 % gerai). Kiti anketos atsakymai leido išsamiau paanalizuoti, o kas gi nulėmė tokį įvertinimą.

Paklausus, kokie trys dalykai labiausiai patinka mokykloje, respondentai pateikė skirtingus atsakymus: vieniems patinka žmonės ir jų požiūris, atmosfera, kad visi yra draugiški, padedantys vieni kitiems. „Atvirumas iš visų mokytojų (pasako tiesiai šviesiai, ką reikia daryti ir kur tau sekasi prastai)”. „Maksimalistai mokytojai, žingeidūs mokiniai, tylūs koridoriai.“ Ne kartą buvo minimi mokytojai - Saulius Žukauskas, Dalia Tarnienė. Kitiems patinka bendraklasiai, aiškiai perteikiamos žinios, ilgoji pertrauka, gražus mokyklos skambutis, tylios pertraukos, daug įvairios  veiklos po pamokų. Dar kiti nurodė, jog maistas, ypač  skanūs kijevo kotletai, sporto salė, kūno kultūra, spintelės. O vienas mokinys ir apibendrino ir išskyrė teigdamas, jog patinka  „Viskas beveik. Ypač maistas“.

Kai jau žinome, kas patinka naujokams, laikas išgirsti, ir kas nepatinka. Taigi trys labiausiai nepatinkantys dalykai naujoje mokykloje yra didelis krūvis, namų darbai,  kontrolinių sukeliamas stresas. Suprantu, niekam nepatinka dėl kažko baimintis ar nerimauti. Didelis krūvis irgi vargina. Į ką dar buvo atkreiptas respondentų dėmesys? Nepatinka, kad dailė ir kūno kultūra yra vertinama pažymiais, kad pamokos prasideda nuo 8.00, kad negalima išeiti iš mokyklos per pertraukas, nevienodos taisyklės mokiniams, per dideli reikalavimai nesvarbiuose dalykuose, nuovargis, nėra laiko sau, didelės eilės į valgyklą, triukšmas, kai kurie mokiniai į šią mokyklą atvyko nesimokyti.

Tačiau dėl ko tada buvo pasirinkta būtent „Ąžuolyno“ gimnazija? Juk yra žinoma, kad šioje mokykloje yra mokoma akademiškai. Moksleiviai atsakė, kad, jų nuomone, „Ąžuolyno“ gimnazija jiems pasirodė esanti geriausia mokykla Klaipėdoje. Esu tikra, kad visi mokiniai rinkdamiesi mokyklą turėjo susidarę lūkesčius naujai mokyklai. Taigi ar lūkesčiai pasiteisino? Vėlgi visi mokiniai atsakė skirtingai, vieni teigė, kad pasiteisino (56.4%), kiti, kad pasiteisino su kaupu (24.4%), treti teigė, kad pasiteisino tik iš dalies (15.4%), o likusieji teigė, kad nepasiteisino.

„Kodėl būtent „Ąžuolynas“? - toks buvo paskutinis anketos klausimas. „Mano nuomone, tai stipriausia Klaipėdoje mokykla ir labai norėjau būti tarp geriausių.“ „Aukšti akademiniai rezultatai, puikūs buvusių ir dabartinių mokinių atsiliepimai lėmė mano pasirinkimą.“ „Ąžuolyno“gimnazija buvo mano svajonių mokykla nuo pat mažens, nežinau, kas tiksliai mane pritraukė, bet man ji patiko, todėl pasirinkau būtent ją“. „Nes čia yra akademinė mokykla, o praeitoje mokykloje aš gan gerai mokiausi, bet klasės draugai buvo ne kokie, jie traukė mane žemyn, o čia viskas kitaip.“ „Turiu rimtų gyvenimo siekių, kuriuos noriu įgyvendinti.“ „Esu žmogus, kuris yra pasiruošęs sunkiai ir daug dirbti, todėl norėjau būti mokykloje, kurioje susirenka tokie pat žmonės.“

Buvo smagu sužinoti, kokia šiemet į „Ąžuolyną“ sugužėjo nauja mokinių laida. Jų išsakytos mintys apie mokyklą, apie bendraklasius, apie mokytojus leidžia daryti išvadą, kad susirinko šaunus būrys mokinių, tikrai motyvuotų, tikrai atsakingų, kūrybingų, kurie, ko gero, dar ne kartą garsins gimnazijos vardą mieste, respublikoje ar net visame pasaulyje.

Justė  Karolytė, 1d

Paskutinį kartą atnaujintas: 2020-11-25 23:01:13

Mokiniai, garsinantys gimnaziją mokinių atsiminimai

Kristupas Linas Bernotas-Karazija, šiais metais (2022) baigęs Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnaziją, jau garsina gimnaziją visoje Lietuvoje. Jo kelis eilėraščius publikavo meno ir literatūros tinklalapis „Meno bangos“: https://www.menobangos.lt/kristupas-linas-bernotas-karazija-eilerasciai/.

Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas -  geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.

Apie mus rašo

Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija iki egzaminų sesijos likusias šimtą dienų pasitiko nauja mokyklos tradicija - mokyklą paliekanti XXVII laida pristatė spektaklio „Dūmeliai arba septyneri metai burtų ir magijos mokykloje“ premjerą. Kad šioje gimnazijoje mokosi moksliukai, nepakeliantys galvų nuo knygų - tik pasenęs mitas. Gimnazijos sėkmė - talentingi moksleiviai, atsidavusi pedagogų komanda ir didžiulis mokyklos administracijos siekis ugdyti laisvus, laimingus žmones.

Publikuota Vakarų ekspresas 2023-03-16

Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijoje duris atvėrė ISM „Verslo klasė“ – pirmoji tokia uostamiestyje. Modernioje klasėje bus plėtojami šiuolaikinio mokymo metodai, siekiant sustiprinti moksleivių ekonomikos, finansinio raštingumo ir verslumo žinias. Pamokas ves mokytojai ir ISM universiteto dėstytojai bei alumnai.

Publikuota Delfi 2022-10-26
Naujausi blogo įrašai
blog image

Balandžio 16 d. Šilalėje vyko Lietuvos mokyklų žaidynių krepšinio 3x3 (gim. 2008 m. ir jaunesnių) tarpzoninės varžybos! Ten dalyvavo ir „Ąžuolyno” komanda, sudaryta iš pirmokų Naurio Jovaišo, Edeno Žilinsko, Emono Žilinsko ir Igno Leščiausko. Ši auksinė ąžuolyniečių komanda prieš tai jau nuskynė laurus pirmajame varžybų etape Klaipėdoje, taip pat jokių šansų savo varžovams nepaliko ir antrajame, Vakarų Lietuvos komandų, etape Tauragėje, o šįkart, varžydamiesi su Plungės, Šilalės ir Kėdainių stipriausiomis komandomis, ir vėl užtikrintai iškovojo pirmąją vietą bei pateko į finalinį visos Lietuvos etapą, kuriame sieks geriausios gimnazijos komandos titulo. Be galo didžiuojamės šiais mokiniais, kurie garsina mūsų mokyklos vardą visoje Lietuvoje, aukodami savo laisvą laiką ir energiją. Linkime jiems ir toliau užtikrintai žengti pergalės link!

2024-04-26 Autorius: Zigmantas Butkus
blog image

Pavasario sezonas gausus ne tik egzaminų ar kitų atsiskaitymų, bet ir sporto renginių!

Štai balandžio 13-ąją dieną Klaipėdoje vyko tradicinis ir kasmetinis Ekomaratonas. Jame tarp gausaus dalyvių būrio buvo ir mūsų gimnazijos atstovų: Aridas Simaitis, Antanas Sabulis, Žygimantas Juška ir fizinio ugdymo mokytojas Zigmantas Butkus. Maratono dalyviai turėjo bėgti 4,2 km ilgio trasa, besidriekusia miško takais ir takeliais, o norimą bėgti atstumą buvo galima pasirinkti savarankiškai. Galime pasidžiaugti, jog ąžuolyniečiams šiame bėgime pasisekė itin sėkmingai - visi pasiekė savo asmeninius rekordus: Antanas pirmąkart įveikė 21 kilometro - pusės maratono - distanciją, Aridas įveikė 29 kilometrus, mokytojas Zigmantas 33 kilometrus, o Žygimantas - net 38 kilometrų distanciją! Mokiniams tai buvo puiki nauja patirtis, džiaugiamės jų rezultatais ir linkime dar didesnių pasiekimų artėjančiame Vilties bėgime!

2024-04-26 Autorius: Zigmantas Butkus
blog image

Kovo 27 dieną Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centre įvyko išskirtinis renginys – debatų prezentacija, kur aštuoni Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos vienuoliktokai nagrinėjo itin aktualią šiandienos visuomenei temą: ar socialinės medijos daro daugiau naudos ar žalos?
Šie debatai buvo surengti Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos anglų kalbos mokytojos Redos Mačiukaitienės iniciatyva, siekiant supažindinti kitus miesto anglų kalbos mokytojus su debatų organizavimu, jų vykdymu ir svarba ugdymo procese. Tikslas buvo parodyti, kaip debatai gali tapti puikiu būdu lavinti mokinių kritinį mąstymą, komandinio darbo įgūdžius bei viešojo kalbėjimo ir užsienio kalbų mokėjimo gebėjimus.

Skaityti toliau...

 

2024-04-10 Autorius: Ieva Daukantaitė, 3d
Rodyti visus
Projektai ir Partneriai
Kaip mus rasti

Neįgaliųjų režimas įjungtas