Pakalbinau mūsų mokyklos buvusį mokinį Daumantą Banį, kuris šiuo metu studijuoja Škotijoje. Studijuodamas dar tik pirmuosius metus, jis visus stebina savo originalumu ir gebėjimais kurti. Tad jei jums trūksta paskatinimo ar daugiau žinių apie studijas – pulkite skaityti!
Su dizainu pradėjau „draugauti“ prieš maždaug penkerius metus. Su laiku tai tapo mano hobis, vėliau pradėjau svarstyti net ir apie dizainerio karjerą. Deja, nė vienas dalykas mokykloje (nepykit, mielos mokytojos) tiek manęs nedomino, kad norėčiau su tuo sieti savo ateitį. Buvau tikras, kad noriu dirbti kūrybinį darbą. Svarsčiau apie marketingą, bet kadangi turėjau šiek tiek praktikos kurdamas svetaines, mob. aplikacijų dizainą, nusprendžiau nesiblaškyti ir pasirinkti tai, kas jau patinka ir apie ką dar daugiau norėčiau išmokti. Angliškai mano studijų programa vadinasi Digital Interaction Design, sunku net anglų kalba paaiškinti, ką tai konkrečiai reiškia, bet labai trumpai ir galbūt suprantamai paaiškinsiu - pabaigęs tokias studijas turėčiau gebėti kurti „webus“ ir „appsus“ (svetaines ir mobiliąsias programėles), kurie aiškiai veikia, kuriais lengva ir patogu naudotis, teikia naudą tiek vartotojui, tiek jos kūrėjams. Į tai įeina ne tik vizualinio dizaino kūrimas, taip pat tyrimų, apklausų, testavimų vykdymas ir kt. Galbūt nevisiškai teisingai, bet mėgstu savo specialybę („User Interface and Experience designer) apibūdinti grafinio dizaino, marketingo, psichologijos ar net kartais ir šiek tiek programavimo mišiniu.
Iki dešimtos klasės net negalvojau apie studijas užsienyje, bet artėjant dvyliktai klasei supratau, kad būtent tokios programos Lietuvos universitetuose tiesiog nėra. Tada nusprendžiau nelikti Lietuvoje ir ieškoti programos, kuri siūlytų tai, ko ieškau. Svarsčiau apie studijas Danijoje arba Škotijoje vien dėl nemokamo mokslo, palyginęs universitetų ir programų aprašymus pasirinkau studijuoti Dundee universitete, Škotijoje.
Dėl aplinkos pakeitimo visiškai nesirūpinau, net nebuvo tokios baimės, bet kokiu atveju stojant į Vilnių, Kauną ar į užsienį reikėtų ją pakeisti. Kas kėlė nerimą, tai anglų kalba. Mokėjau anglų kalbą neblogai, gal geriau nei vidutiniškai, bet toli gražu nekalbėjau laisvai, nežiūrėdavau kas vakarą angliškų filmų ir neskaitydavau angliškų knygų. Gandai, kad „su škotais dėl jų akcento nesusikalbėsi“, drąsos irgi nepridėjo. Bet tik nuvažiavęs supratau, kad nebuvo dėl ko jaudintis. Nors mano universitete didžioji dalis - škotai, bet su visais susikalbu be problemų. Jei kartais ko nesuprantu, tikrai su mielu noru jie pakartos ar net paaiškins žodį, kurio nesupratau. Jie net žavisi visais užsieniečiais, kad kalbame daugiau anglų nei savo gimtąja kalba. Paskaitose visiškai nėra problemų suprasti dėstytojus, o jei ką nors „praleidžiu pro ausis“, tai visada galiu rasti visą studijų medžiagą internete.
Dabar man įvadiniai metai, bet, kalbant atvirai, tikėjausi iš jų daugiau. Susipažįstame su daug įvairių technikų, gauname įvairių ir įdomių užduočių, bet viskas vyksta žymiai lėčiau, nei tikėjausi. Galbūt man taip atrodo, nes turėjau gana stiprius pagrindus prieš stodamas, kitiems studentams gal taip neatrodo, nežinau. Antras kursas turėtų būti konkrečiai susijęs su mano pasirinkta programa, tai tikiuosi, kad kitais metais viskas intensyvės ir bus labiau susiję.
O galimybių universitete labai daug: pilna visokių bendruomenių-būrelių: nuo maisto gaminimo iki kompiuterinių žaidimų. Taip pat siūlomas labai gausus sporto būrelių pasirinkimas: nuo fechtavimosi iki slidinėjimo snieglentėmis ar plaukimo baidarėmis. Pats pradėjau lankyti tenisą - sportą, kurį norėjau išmėginti ilgą laiką. Taip pat yra daug įrangos ir dirbtuvių patalpų pačiame universitete: 3D spausdintuvai, medžio, metalo, kietojo putplasčio dirbtuvės, graviravimas lazeriu, profesionali vaizdo bei garso įrašymo technika ir dar daugiau, kurių net neišbandžiau pats. Žodžiu, universiteto inventorius labai gausus, galima rasti visko bet kokiam projektui.
Prieš kelis mėnesius Adobe kompanijos dizaino konkurse laimėjau metinę visų jų programų narystę bei naują MacBook kompiuterį. Besinaudodamas juo sukūriau nemokamą dizaino elementų biblioteką (angl. „UI Kit), kuria pasidalinau su Adobe XD programos komanda, norėdamas padėti jiems už minėtąjį prizą. Jie labai dėl to apsidžiaugė, paėmė iš manęs interviu bei apie mano darbą ir mane parašė straipsnį savo bloge. Sunku sekti laiką, kai ką nors kuri, nesiekdamas nieko iš to uždirbti. Be abejo, keliasdešimt valandų prie dizaino kūrimo praleidau, bet tikrai pastangos neliko neįvertintos :)
Straipnis: https://theblog.adobe.com/explord-free-ui-kit-everything-need-build-blog-social-media-apps-adobe-xd/
Patarimų, žinantiems, ką nori studijuoti, manau, nereikia, jiems jau ir taip pasisekė, kad žino :). Didžiausias darbas - išsirinkti programą - jau padarytas, beliko tik pasirinkti universitetą ir susikrauti lagaminus. Patarimai reikalingesni tiems, kurie dar nežino, ką nori veikti. Idealu, jei apie studijas pradedama mąstyti dar prieš pasirenkant modulius trečioje ir ketvirtoje klasėje. Mano didžiausias siūlymas - neapsiriboti mokykloje mokomais dalykais, jei iki šiol iš jų niekas nesudomino, vargu ar sudomins vėliau. Nereikia tikėtis „nušvitimo“ ir laukti, kol kas nors pasiūlys, ką veikti po mokyklos. Tiesiog reikia domėtis, internetas - patikrintas dalykas :). Gal kažkam užteks perskaityti kokio nors darbo skelbimo aprašymą, kad galėtų nuspręsti savo ateitį. Aš pats dizainą „atradau“ žaisdamas kompiuterinius žaidimus. Tuo metu tikrai negalvojau, kad po kelerių metų būtent šioje srityje mokysiuos ir dirbsiu. O dėl studijų užsienyje tai rekomentuoju vien dėl to, kad tikrai reikės labai daug kartų „perlipti per save“: kartais, nors dažniausiai visada, būna baisu, bet tikrai tokia patirtis neįkainojama.
Tikrai taip. Nors Škotijoje tikrai nesijaučiu blogai, bet vis tiek Lietuva, ypač lietuvių kalba, traukia čia atgal labiausiai. Jau ir šią vasarą grįžau į Lietuvą, šiuo metu aš, kaip produkto dizaineris, atlieku praktiką Vinted įmonėje, didžiausiame lietuvių startuolyje. O iš tikrųjų daug apie ateitį negalvoju, bet vienas iš potencialių variantų pabaigus studijas būtų grįžti gyventi į Lietuvą ir dirbti su užsienio klientais.
Mano dizaino darbai:
https://dribbble.com/daumantas
https://www.behance.net/banysdaumantas
Užsienio spaudos straipsnis:
https://theblog.adobe.com/explord-free-ui-kit-everything-need-build-blog-social-media-apps-adobe-xd/
Paskutinį kartą atnaujintas: 2018-05-15 20:38:45
Kristupas Linas Bernotas-Karazija, šiais metais (2022) baigęs Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnaziją, jau garsina gimnaziją visoje Lietuvoje. Jo kelis eilėraščius publikavo meno ir literatūros tinklalapis „Meno bangos“: https://www.menobangos.lt/kristupas-linas-bernotas-karazija-eilerasciai/.
Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas - geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.
Mokyklą baigėme prieš 34 metus, buvome 14-osios vidurinės mokyklos 4-oji laida. Nors prabėgo nemažai metų, visada su pagarba ir dėkingumu prisimename mūsų mokyklą ir Mokytojus iš didžiosios raidės - matematikos mokytoją R. Bradauskienę, fizikos mokytoją ir direktorę E. Montvydienę, biologijos mokytoją A. Sadauskienę, rusų kalbos mokytoją Sarmolotovą, anglų kalbos mokytoją Z. Jurgaitytę, geografijos mokytoją B. Dajoraitę. Norėjome pasakyti AČIŪ už suteiktas žinias ir atvertas duris į platųjį pasaulį, už tai, ką išmokome ir kuo tapome.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija iki egzaminų sesijos likusias šimtą dienų pasitiko nauja mokyklos tradicija - mokyklą paliekanti XXVII laida pristatė spektaklio „Dūmeliai arba septyneri metai burtų ir magijos mokykloje“ premjerą. Kad šioje gimnazijoje mokosi moksliukai, nepakeliantys galvų nuo knygų - tik pasenęs mitas. Gimnazijos sėkmė - talentingi moksleiviai, atsidavusi pedagogų komanda ir didžiulis mokyklos administracijos siekis ugdyti laisvus, laimingus žmones.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijoje duris atvėrė ISM „Verslo klasė“ – pirmoji tokia uostamiestyje. Modernioje klasėje bus plėtojami šiuolaikinio mokymo metodai, siekiant sustiprinti moksleivių ekonomikos, finansinio raštingumo ir verslumo žinias. Pamokas ves mokytojai ir ISM universiteto dėstytojai bei alumnai.
Kovo 27 dieną Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centre įvyko išskirtinis renginys – debatų prezentacija, kur aštuoni Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos vienuoliktokai nagrinėjo itin aktualią šiandienos visuomenei temą: ar socialinės medijos daro daugiau naudos ar žalos?
Šie debatai buvo surengti Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos anglų kalbos mokytojos Redos Mačiukaitienės iniciatyva, siekiant supažindinti kitus miesto anglų kalbos mokytojus su debatų organizavimu, jų vykdymu ir svarba ugdymo procese. Tikslas buvo parodyti, kaip debatai gali tapti puikiu būdu lavinti mokinių kritinį mąstymą, komandinio darbo įgūdžius bei viešojo kalbėjimo ir užsienio kalbų mokėjimo gebėjimus.
Skaityti toliau...
Viltė Pociūtė - 1f klasės „Ąžuolyno“ gimnazijos moksleivė. Viltė nuo pat vaikystės domisi menu, užsiima tapyba. Savo puikiu talentu nusprendė pasidalinti ir su gimnazijos bendruomene. Originalų Viltės kūrinį galime rasti mokyklos skaitykloje - ten visą sieną puošia spalvų išmargintas piešinys. Artimiau susipažinkime su Vilte ir jos požiūriu į pasaulį.
Kaip apibūdintum save? Kaip Tave mato šeima, artimieji?
Manau, save apibūdinčiau kaip žmogų-chameleoną. Esu gan nepastovus žmogus, visada prisitaikau prie aplinkos, kurioje esu, ir turiu begalę pomėgių. Esu kūrybiška, visas mano gyvenimas mažiau ar daugiau susijęs su menais. Esu perfekcionistė, mėgstu, kai viskas yra taip, kaip suplanavau, bet labai dažnai taip nenutinka ir tenka suktis iš padėties. Tada pasimato mano vidinis lyderis, kurį bandau nuslėpti, nes taip dažnai pamirštu žmones, esančius šalia, jų jausmus, be to, būdama lyderio pozicijoje pati žeidžiu save. Manau, šeima ar draugai mane apibūdintų panašiai.
Kovo 28 dieną dramos būrelį lankančios „Ąžuolyno“ gimnazijos pirmokės viešėjo Klaipėdos Vydūno gimnazijoje. Merginos 1-4 teatro klasių mokiniams pristatė teatralizuotas sakmes apie laumes. Mažiesiems pasirodymas labai patiko. Šventė buvo skirta Teatro dienai paminėti.